Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Chemie a integrovaná výuka přírodovědných předmětů na středních školách
Dobečková, Markéta ; Kričfaluši, Dana (vedoucí práce) ; Ganajová, Mária (oponent) ; Bílek, Martin (oponent)
Disertační práce se zabývá specifikací faktorů ovlivňujících pozitivně či negativně realizaci integrované výuky. Předkládá výsledky výzkumu mapujícího současnou situaci týkající se integrované výuky na středních školách v ČR. Dále prezentuje názory učitelů středních škol na integrovanou výuku a možnosti její realizace. Výsledky byly získávány dotazníkovým šetřením a Q metodologií, která byla navržena pro online prostředí prostřednictvím Prezentace Google. Výsledky výzkumu mimo jiné poukazují na faktory z celkem 4 oblastí, které dle respondentů hrají důležitou roli pro začlenění integrované výuky do výuky. Jedná se o oblasti pregraduálního a postgraduálního vzdělávání učitelů, vnější podmínky (například přístup vedení školy), třetí oblast je zaměřena na osobnost učitele a poslední oblast je zaměřena na žáky a jejich rodiče. Ze získaných výsledků vyplývá, že faktorem ovlivňujícím pozitivně realizaci integrované výuky (dále jen IV) je vnímání důležitosti a obsahu IV učiteli. Učitelé vnímají většinou integrovanou výuku pozitivně, domnívají se, že povzbuzuje zájem studentů o větší hloubku a šíři jejich poznání, rozvíjí u studentů kritické myšlení atd. Mezi faktory, které realizaci IV ovlivňují spíše negativně, řadili respondenti nedostatečnou průpravu učitelů pro týmovou spolupráci; vzdělávání učitelů...
Potenciál zavedení integrované výuky na českých školách z pohledu vybraných učitelů
Kolafová, Barbora ; Rusek, Martin (vedoucí práce) ; Bílek, Martin (oponent)
Práce se zabývá možností zařazení integrované výuky přírodovědných předmětů do českých škol z pohledu učitelů. V práci jsou uvedeny historické milníky, které měly vliv na vzdělávání na českém území i současný stav výuky přírodovědných předmětů. Vzhledem k snižujícímu se zájmu žáků o přírodní vědy, je v teoretické části práce rozvedeno několik novějších výukových strategií ověřených zahraničními výzkumy. Výzkumná část práce je pak zaměřena na názory vybraného vzorku učitelů. Zjišťována byla jejich představa o ideálním pojetí integrované výuky při jejím zavedení v České republice, dále jimi vnímané klady a zápory této formy výuky. Pro získání informací byla využita metoda tříkolové Delphi studie. V prvním kole byla pomocí otevřených otázek odhalena tvrzení učitelů na čtyři kategorie - silné stránky, slabé stránky, příležitosti a hrozby integrované výuky, která byla zařazena do druhého kola hodnocení. Také bylo v prvním kole zjišťováno ideální pojetí integrované výuky z pohledu dotazovaných učitelů. Zpracované, nejčastější výroky z prvního kola byla respondentům v druhém a třetím kole dána k hodnocení dle relevance a dalším formulačním úpravám. Výsledky práce představují nejpodstatnější body z těchto kategorií a konsenzus požadavků na vhodně realizovanou integrovanou výuku. Ideálně realizovaná...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.